F1 hírek : Renault első sor Spanyolországban |
Renault első sor Spanyolországban
2006.05.14. 00:52
Renault első sor Spanyolországban
Hálás hazai közönség előtt szerezte meg idei második pole pozícióját Fernando Alonso. Pedig a második etapon Michael Schumacher által futott rendkívül komoly időeredmény után nem úgy tűnt, hogy bárki is el tudná kapni a hétszeres világbajnokot. A végére azonban mind Alonsónak, mind Fisichellának sikerült felülkerekednie Schumacheren, aki azonban egyelőre úgy véli, hogy a taktika fogja eldönteni a holnapi futamot.
Ami azt illeti, a taktikai eltérés jól látható a Ferrarin belül is, hiszen, míg Schumacher ott lohol a Renault-ok mögött, Felipe Massa már jó nagy hátrányban van velük szemben. Azonban így is ott van a negyedik helyen a „nagyok" után.
Mindez nem mondható el a McLarenekről, akiknél most már lassan kimondható, hogy nem tartoznak a legesélyesebbek közé. Juan Pablo Montoya már a második etapon kiesett, és Kimi Raikkönennek is be kell érnie, a nem éppen előkelő kilencedik hellyel.
Náluknál jobb helyzetben van a Honda és a Toyota, amely csapatok versenyzői egyöntetűen befértek az első nyolcba.
A szabadedzések incidens mentes eseményei után -leszámítva Villeneuve és Fisichella esetét- az időmérő elején David Coulthard borzolta elsőként az idegeket, aki kicsúszásával lestoppolta az időmérő órát is. Aztán maradt még egy a fentebb említett nézeteltéréses eset is, melyben Christijan Albers legalább annyira volt arrogáns, mint Fisichella egy héttel ezelőtt. A Midland pilótáját ugyanis ezúttal Takuma Sato tartotta fel a gyorskörében. Az eset pikantériája, hogy a holland versenyző csupán maximum egy - két helyet veszthetett, míg Fisichellánál jóval komolyabb volt a tét.
A rajtfelállást tekintve holnap ismét egy izgalmas futam elé nézhetünk, melyben Fisichella lehet a kulcsfigura amennyiben a rajt után beékelődik Alonso és Schumacher közé.
A hétvége a vasárnap 14:00-kor kezdődő futammal folytatódik.
Spanyol GP időmérő edzés |
1. etap |
2 etap |
3 etap |
H |
Versenyző |
Csapat |
G |
H |
Idő |
K |
H |
Idő |
K |
H |
Idő |
K |
1. |
Alonso |
Renault |
M |
1. |
1:15.816 |
3 |
4. |
1:15.124 |
3 |
1. |
1:14.648 |
16 |
2. |
Fisichella |
Renault |
M |
2. |
1:16.046 |
3 |
2. |
1:14.766 |
6 |
2. |
1:14.709 |
16 |
3. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
3. |
1:16.049 |
5 |
1. |
1:14.637 |
3 |
3. |
1:14.970 |
16 |
4. |
Massa |
Ferrari |
B |
11. |
1:16.359 |
4 |
7. |
1:15.245 |
3 |
4. |
1:15.442 |
15 |
5. |
Barrichello |
Honda |
M |
9. |
1:16.266 |
5 |
8. |
1:15.258 |
3 |
5. |
1:15.885 |
15 |
6. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
8. |
1:16.234 |
6 |
6. |
1:15.164 |
6 |
6. |
1:15.885 |
16 |
7. |
Trulli |
Toyota |
B |
6. |
1:16.174 |
6 |
3. |
1:15.068 |
6 |
7. |
1:15.976 |
16 |
8. |
Button |
Honda |
M |
4. |
1:16.054 |
5 |
5. |
1:15.150 |
3 |
8. |
1:16.008 |
16 |
9. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
12. |
1:16.613 |
3 |
9. |
1:15.422 |
3 |
9. |
1:16.015 |
16 |
10. |
Heidfeld |
BMW |
M |
10. |
1:16.322 |
3 |
10. |
1:15.468 |
6 |
10. |
1:17.144 |
16 |
11. |
Webber |
Williams |
B |
14. |
1:16.685 |
3 |
11. |
1:15.502 |
6 |
|
|
|
12. |
Montoya |
McLaren |
M |
7. |
1:16.195 |
4 |
12. |
1:15.801 |
7 |
|
|
|
13. |
Rosberg |
Williams |
B |
16. |
1:17.213 |
3 |
13. |
1:15.804 |
6 |
|
|
|
14. |
Villeneuve * |
BMW |
M |
5. |
1:16.066 |
3 |
14. |
1:15.847 |
6 |
|
|
|
15. |
Klien |
Red Bull |
M |
13. |
1:16.627 |
6 |
15. |
1:15.928 |
6 |
|
|
|
16. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
M |
15. |
1:17.105 |
7 |
16. |
1:16.661 |
7 |
|
|
|
17. |
Speed |
Toro Rosso |
M |
17. |
1:17.361 |
8 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Monteiro |
Midland |
B |
18. |
1:17.702 |
6 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Albers |
Midland |
B |
19. |
1:18.024 |
7 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Sato |
Super Aguri |
B |
20. |
1:18.920 |
6 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Montagny |
Super Aguri |
B |
21. |
1:20.763 |
6 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
22. |
Idő nélkül |
2 |
|
|
|
|
|
|
* Villeneuve-re motorcsere miatt 10 helyes rajtbüntetés vár |
|